Pagina's

woensdag 5 oktober 2011

Nee nee nu moeten jullie niet denken...

Nee, nee, dames nu moeten jullie niet denken, pfff…. heeft ze alweer wat klaar?!
Dat is niet zo, hihi

Deze leuke Kerst stitch heb ik tussendoor eens gemaakt, ik moet er nog iets omheen maken om hem in een lijst -een quiltje- een kussen, etc. te verwerken, dat weet ik dus nog niet, vandaar dat hij nog onafgewerkt ligt
Maar daar er meerdere dames nieuwsgierig zijn waarmee ik inkleur wil ik het verschil laten zien tussen pastel kleurpotloodjes en textielverf
Het schaapje is dus ingekleurd met pastel kleurpotloden, daar dit niet gewassen hoeft kan dat  goed
Moet het wel gewassen kunnen, dan maak/kleur ik het dus met textielverf zoals dit Kerst stitchske

Ik kleur wel met meerdere van de zelfde kleurtinten bvb. bruin om accent te krijgen/leggen
Gebruik wel echt zachte kleurtjes, géén harde want dan krijg je strepen in je werk
Zo kleur ikzelf ook altijd met wolkjes(draaiende beweging) in
Als ik iets heb wat ik wil wassen kleur ik in met textielverf( ikzelf heb het merk trichem) en zet ze dan zo dun mogelijk
Ook hier werk ik kleuren in elkaar(deze verf kan niet met wolkjes gedaan)vandaar de streepjes in het werkje
Dat moet je na het drogen wel héél goed fixeren met de strijbout !
Je kan schijnbaar ook inkleuren met vetkrijtjes/wasco maar daar heb ik geen ervaring mee

Maar daar ga ik zeker nog wel eens mee expirimenteren in de korte nabijheid ;o)
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, succes!

Ook wil ik iedereen héél hartelijk danken voor de supertoffe reactie's
Dat geeft me zo een adrealine en vleugeltjes om door te gaan met ontwerpen en brengt mij steeds korter bij mijn doel om vanuit mijn hobby mijn boterhammetjes te kunnen gaan verdiennen in de toekomst ooit!
Dames diepe buiging...DANK!!!

Freubelgroet, Elly

11 opmerkingen:

Marijke zei

Fijn dat je uitlegt waar je de stof mee kleurt....
Door de streepjes van de textielverf geef je dus wel weer een soort structuur mee en dat is ook weer een leuk idee!
groetjes Marijke

Vlijtige Handjes zei

Wat een leukerd. Dank je voor je uitleg. Met trichem heb ik 'vroeger' toen de kinds klein waren ook veel gewerkt. Heel leuk en blijft goed, ook in de was. Zeker doorgaan met ontwerpen!!
Groetjes Anita

Carin zei

Wat zijn ze beide erg leuk, dat schaapje is mijn favoriet. Enig is die !!!

Guusje, zei

Wat een leukerds zijn het beide, geweldig om te zien en knap dat je dat zomaar hebt bedacht.

Francien zei

Ik vind ze allebei hartstikke leuk Elly!!...creatief zeg....en echt superleuk gemaakt...mijn favoriet is de Kerststitcherie..... helemaal mijn "pakkie an"...vind de snoetjes van de sneeuwman engel en de poes zo grappig en mooi gedaan...groetjes Francien.

Nelleke zei

Hallo Elly wat een superleuke stitcheries heb je gemaakt en wat een fantasie heb je toch.Ik vind het schaapje heel erg leuk.En volgens mij kun jij best een quilt ontwerpen met jou fantasie.Groetjes Nelleke

tiny zei

Leuk je uitleg, ik dacht al hoe kleur je nu, maar dus heel "gewoon"met kleurpotloden of verf. En de stictcherie is heel leuk, maar het schaapje heeft mijn hart gestolen.
Groetjes tiny

Tilly zei

Bedankt voor je uitleg, vind je vrolijke kerstman geweldig. groetjes Tilly

Lida zei

Oh, wat heb jij een leuke site en wat maak je gave dingen! Ik heb echt zitten genieten en dat schaap vind deze Dordtse schapekop helemaal te gek! Maar ook eerdere ontwerpen vind ik gaaf, jammer dat de patronen al weg zijn, maar vanaf nu volg ik je dus kan ik steeds zien als je weer eens iets moois hebt gecreëerd! Groetjes
Lida

Else zei

Meis wat een G*E*W*E*L*D*I*G* mooie dingen maak je, dat moet ik effies kwijt aan je! Mij is helemaal FLIEFT op die kleine wollie, ja egt kan er niets nie aan doen nie! Vooral doorgaan, knuffel Else

Babette zei

Ik vind het zo leuk dat door die extra kleuren/verf, de stitchery tot leven komt. Ik vind ze ontzettend lief!!!
Groetjes, Babette.