Pagina's

dinsdag 9 juli 2013







***Het begin is er ***
 
verder ook nog héél rustig aan op vakantiemodus doende
Nu de vakantie in ons huis goed van start is,
Onze 2 freules geslaagd zijn met goede resultaten
XXX toppie Annelore & Katinka!!!
Alles kan en niks moet, dan ben ik toch zo in mijn nopjes!
Iedere dag genieten van de kids, onze 2 hondjes, het fantastische weer, en alle andere mooie dagelijks dingen…zalig!
Nu zullen jullie denken 2 honden ??? ze had toch alleen Lola? ja idd.
Maar sinds anderhalve week hebben we er een mandje bijgezet voor deze scheet
Onze Coco
Een langharig teckeltje dat geplaatst moest
Ooooh … dan smelt ik /wij,
dus dan maar een extra bakkie voor eten en water
Want hoe meer zielen hoe meer vreugd
Een potje met héél veel liefde, geduld, en aandacht
En YES!!!
Gelukkig voelt ze zich hierdoor al heerlijk thuis in ons gezin
(Genoeg opgeschept over ons nieuwe poeppie)
Nu verder tot de orde van de dag, want ik dwaal toch zo makkelijk af hihi
**********
Ik zal even laten zien waar ik het blogje eigenlijk om schreef namelijk…het begin van….
De Gratis BOM van Esther Aliu
(klik bovenaan mijn site op de link)
Eerste opdracht, maak het kompass
· Begonnen!


Vandaag ga ik er gewoon lekker mee verder, wat voorwerk verrichten, dan kan ik vanmiddag op onze gezellige maandelijkse bee er weer steekjes aan zetten
Want het is zo de 15de, en dan komt opdracht 2 eraan
**********
Ook wil ik jullie de eerst 2 blokken showen van de
Antique Wedding Sampler (Di Ford)
Aan gestoken door een schat van een vrouw, mijn lieve quiltvriendin uit het Zuiden, Marianne S.
Waarvan ik vorige week zaterdag de top af zag in Hillensberg
hier is ze er nog aan bezig
(zie blog Sis (klik)
 
Ben ik hiermee doende, om van straat te zijn
Ik viel er meteen voor, en ja dan moet een mens toch wat ;o)
**********
En om een klein beetje van het appliqueren (wat mijn grote passie is)
los te komen
Heb ik besloten om wat meer te gaan patchen, want daar ben ik nog niet zo een wereld wonder in, maar alles kan geleerd
Dus wat is een mooier begin, dan geinspireerd door de prachtige zwart- witte blokjes van die andere lieverd Sis, te beginnen aan mijn grote idool
SJAAN

Ik ga haar maken in de tinten bordeaux-rood-roze-wit
En tot nu toe werkt het best aanstekelijk al zijn de blokjes nog niet perfect
Maar alle begin is moeilijk, en kan alleen maar beteren
Dat vind ik op zich al een uitdaging
 
(Als Sjaantje klaar is zal blokjes maken hopelijk wel iets makkelijker gaan hihi)
Jullie zien wel met dit schitterende zomerweer, en mijn lapjes in de buurt
Verveel ik me geen moment in ons prachtige, zon overgoten Limburg
Freubel groetekus,
Elly

6 opmerkingen:

quiltingmieke zei

piep wat een leuk blogje heb je geschreven, choco is lovely,
en je blog vindt ik een schitterend uiterlijk hebben,
kan je me zeggen met welke background enzo je gewerkt hebt?

knufje mieke

Lida zei

Gaaf je blokjes en zulke mooie stofjes en wat geinig dat je ook dat kompas gaat maken! Succes met de steekjes en geniet van dat schattige huisgenootje! Groetjes
Lida

Carin zei

Wat ziet Coco er toch lief uit !!

Je kompas ziet er nu al mooi uit, net als je DJ blokjes en die andere (ben de naam weer kwijt ... leeftijd? LOL).

We komen ze snel eens in het echie bekijken !!

Guusje, zei

Wat een mooie blokjes laat je zien, je bent heerlijk bezig. Gefeliciteerd voor de dames en wat is Coco lief.

veerle zei

Je blokken van Di Ford zijn prachtig en ook jullie nieuwe hond :) Ik ga meteen nog eens kijken naar dat kompas. en vanaf nu volg ik je ook ;)

Ritainquiltland zei

Jouw blog kwam bij mij niet door in mijn leeslijst. Dus ik heb me even afgemeld en weer aangemeld. Nu doettie het wel. Dat is de reden dat ik nu weer bovenaan sta bij je volgers. :O)